un-usability

Urasc blog-urile cu plugin-u ala de iti face paginarea in genu google/digg.

Cel mai evident buton si totodata cel mai usor de apasat si cel mai logic de apasat, nu te duce in pagina urmatoare! Te duce la ultima pagina! WTF?!? FAIL! Usability FAIL!


Post-uri similare:


Comments

4 Responses to “un-usability”

  1. Ionut Staicu (12 comments) on April 18th, 2009 4:07 pm

    Paginarea se face de cele mai multe ori folosind wp-paginate. Iar ăsta… cam aşa face paginarea. Nu posesorii bloagelor sunt de vină 😉

    ReplyReply
    Reply to  Ionut Staicu
  2. gigix (12 comments) on April 18th, 2009 8:26 pm

    GA spune ca anume clickurile sunt aprox. 50-50 pe cele butoane, adica pe [pag. 2] (you’re “next” button) si pe [Ultima pagina]. Asemeni ca timpul zabovirii prin clickul de pe ultima pagina este semnificativ mai mare (minute vs. zeci de secunde), si un evident boucerate mai mare. Exit rate tot 50-50 e.

    Now… who’s failing?!

    ReplyReply
    Reply to  gigix
  3. Catalin Nicolescu (223 comments) on April 18th, 2009 8:54 pm

    @gigix: da, te inteleg. Totusi hai sa privim umpic si din prisma utilizatoruli.

    Rata de click e de 50-50 pe butoane: Utilizatorul da click pe butonul de Next, isi ia teapa, injura, da click pe prima pagina, da click pe a 2-a samd.

    Bounce rate mare: Utilizatorul da click pe butonul de Next, isi ia teapa, injura, iese de pe site sau scrie din nou adresa ca sa intre pe prima pagina (tot exit e considerat de GA)

    Facem umpic de analogie. Cum ar fi o carte care dupa ce dai pagina sa te trezesti pe ultima pagina?
    Cum ar fi un Wizard de instaler care cand dai click pe Next sa inceapa sa faca toata instalarea si sa iti si dea reboot automat (exista si dastea)

    Ideea e sa facem apps cat mai naturale pt utilizator daca vrem sa il pastram.

    Da e ok, poti pacali pe multi, vizitatori poti sa ai o gramada. Totusi foarte multi vor fi iritati si nu vor mai intra. In mare parte vei avea mai tot timpul mai multi utilizatori noi decat utilizatori care se intorc.

    Acum depinde umpic si de tipul aplicatiei, daca te intereseaza sau nu asa de mult vizitatorii care fac return. Totusi eu unu as vrea cat mai multi sa faca return, punand in plan 2 nr de vizitatori noi.

    2 la mana, un UX bun si natural ajuta la exposure/buzzword/rating/user-love cat si la conversie mult mai mult decat 10mii de trick-uri

    ReplyReply
    Reply to  Catalin Nicolescu
  4. gigix (12 comments) on April 19th, 2009 1:54 pm

    daca ar fi cum zici tu, bouncerate-ul de pe clickul [pag 2] ar trebui sa fie mic, si nu e, e aproape 100%, adica aproape toti care dau click pe pagina 2 se plictisesc “pa&pusi”.

    daca ar fi cum zici tu, b.rate-ul de pe click [Ultima pag.] ar fi mare, si nu e, si mai ales timpul pe pagina e semnificativ mai mare (!).

    basca, 20% din urmatorul click pe [pag 2] e chiar prima pagina => more ‘tzeapa’ feeling aici.
    urmatoarele clickuri pe [Ultima pag.] nu e nici unul pe prima pagina, sunt alte pagini, “prev page” (!) si altele.

    exit rates, din nou, sunt egale pe ambele butoane 50-50, data neconcludenta.

    ——-

    concluzia mea logica este ca butonul de [Ultima pag.] e folositor, satisface o nevoie de a parcurge blogul de la coada la inceput, si este click facut in cunostiinta de cauza.

    ——-

    ideea demonstratiei nu era cat de dragul concluziei ci in spiritul de a proba o afirmatie inainte de a o face, si nu a lasa intuitia (chiar de developer) sa functioneze.
    iar: ca demonstratia [mea] sa fie concluzie generala trebuie confruntata cu o statistica serioasa, da-i better decat ‘asa cred eu, ca asa simt in urina, ca analog cu modele din viata reala asa ar trebuie sa fie’.
    tot iar: ia instaleaza-ti tu plugin-ul ala, lasa-l 2-3 luni si vezi… e tzeapa ori ba?

    ReplyReply
    Reply to  gigix

Tweetbacks

Trackbacks

Leave a Reply




XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

icon-pidjin.png